سفارش تبلیغ
صبا ویژن

fasert

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بیماری منییر

    نظر

یماری منییر، از بیماری های گوش داخلی است که این بیماری در بیشتر موارد فقط یک گوش را درگیر می کند و شروع بیماری در سنین بین 20 تا 50 سال در بین مردان و زنان به صورت مساوی رخ می دهد.

علت این بیماری احتمالا ناشی از یک اختلال در فشار مایع گوش داخلی است که یکی از شایع ترین دلایل آن سرگیجه به حساب می آید.


برخی از دلایل ابتلا به بیماری منییر و نشانه های آن


1- تغییرات هورمونی
2- استرس
3- دیابت


تشخیص بیماری منییر


در صورت مشاهده علائم بیماری منییر لازم است به پزشک مراجعه کنید و پزشک برای تشخیص بیماری میزان تعادل و شنوایی بیمار را بررسی می کند.


1-تست تعادل: برای عملکرد گوش داخلی انجام می شوند و کسانی که به بیماری منییر مبتلا هستند در یکی از گوش های خود دچار کاهش پاسخ تعادلی هستند.


2-تست شنوایی: برای کم شنوا بودن فرد انجام می شود و هدفونی در گوش بیمار قرار می دهند و پزشک با پخش صداهای گوناگون در سطوح متفاوت از بیمار می خواهد تا در صورت شنیدن صداها واکنش نشان داده و پزشک کم شنوایی او را تشخیص دهد.


3-تست الکترونیستاگموگرافی: رایج ترین تست تعادل در بیماری منییر است که در آن برای شناسایی حرکات چشم الکترودهایی در اطراف چشم قرار داده می شود زیرا پاسخ تعادل در گوش داخلی باعث حرکات چشم می شود.


بیشتر مبتلایان به بیماری منییر نیازی به عمل جراحی ندارند اما در صورتی که دچار حملات شدید شوند و درمان ها برایشان موفقیت آمیز نباشد از عمل جراحی استفاده خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر شنوایی درمانی به سایت مورد نظر مراجعه کنید.