سفارش تبلیغ
صبا ویژن

fasert

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دردناکترین بیماریهای جهان

    نظر

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: همه بیماری‌ها در نوع خود دردناک هستند، حتی آن هایی که درد جسمی ندارند، با دردهای احساسی و روانی همراه هستند. با این حال بیماری هایی هستند که هم درد جسمی و هم درد روحی دارند که غیرقابل تحمل است. در این مقاله برخی از دردناک‌ترین بیماری هایی را مشاهده می‌کنید که حتی برای بدترین دشمنانتان هم نمی‌خواهید.

 

ذات الریه (Pneumonia)

 

سینه پهلو یا ذات الریه را به عنوان عفونت جدی ریه‌ها تعریف می‌کند که تنفس بیماران را دچار مشکل می‌کند. افراد مبتلا به ذات الریه در خطر پر شدن کیسه‌های هوایی از مایعات قرار دارند که می‌تواند کشنده باشد. علائم این عفونت ریه خطرناک عبارتند از: سرفه‌های طولانی، تب بالا و تنگی نفس. این بیماری برای افراد بزرگسال خطرناک نیست، اما در بچه‌ها یا افراد مبتلا به آسم می‌تواند منجر به مرگ شود.

 

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 

 

 

اکلامپسی (Eclampsia)

 

اکلامپسی یک بیماری است که هر زنی که تازه زایمان کرده از آن می‌ترسد. این بیماری خودش را با تشنج نشان می‌دهد که چند روز بعد از زایمان اتفاق می‌افتد. پزشکان هنوز نمی‌دانند چه چیزی موجب اکلامپسی در زنان می‌شود با این حال آنچه مشخص است این است که قبل از اکلامپسی، پره اکلامپسی (Pre-Eclampsia) اتفاق می‌افتد. ویژگی‌های پره اکلامپسی شامل سطح بالای پروتئین در ادرار و فشار خون بالاست. اگر زنی علائم پره اکلامپسی را گزارش نکند ممکن است اکلامپسی را تجربه کند. پره اکلامپسی قابل درمان است، اما به زنی که به آن مبتلاست توصیه می‌شود زودتر از موعد زایمان کند.

 

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 

 

 

تب منقوط کوه‌های راکی (Rocky Mountain Spotted Fever)

 

امیدوارم فهمیدن یکی دو نکته درباره این بیماری به شما کمک کند متوجه شوید که کنه‌ها چقدر برای سلامتی خطرناک هستند. تب منقوط کوه‌های راکی عفونتی است که توسط یک باکتری به نام ریکتزیا (Rickettsia) ایجاد می‌شود. اگر یک کنه شما را نیش بزند به راحتی ممکن است این باکتری را دریافت کنید و به تب منقوط کوه‌های راکی مبتلا شوید. علائم این بیماری باکتریایی شامل استفراغ، حالت تهوع، توهم و تب بالا می‌شود. این بیماری اگر درمان نشود می‌تواند کشنده باشد. ابتدا کلیه‌ها را از کار می‌اندازد و سپس مغزتان متورم می‌شود و در نهایت منجر به مرگ می‌شود.

 

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 

 

 

سندروم مرد سنگی

 

این بیماری آنقدر دردناک است که برای بدترین دشمن خود هم آرزو نمی‌کنید. سندروم مرد سنگی با نام علمی فیبرودیسپلازی پیشرونده استخوانی‌شونده (Fibrodysplasia Ossificans Progressive) شناخته می‌شود. این بیماری به شدت نادر است. سندروم مرد سنگی توسط یک جهش ژنتیکی نادر ایجاد می‌شود که با مکانیزم بازسازی بدن مبارزه می‌کند. افرادی مبتلا به سندروم مرد سنگی، درد غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند در حالی که تمام رباط ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تبدیل به استخوان می‌شوند. چنین افرادی بی حرکت می‌شوند و از درد شدید می‌میرند.

 

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 

 

 

آلرژی آب

 

باور کنید یا نه، افرادی در دنیا وجود دارند که به آب حساسیت دارند و به همین دلیل نمی‌توانند شنا کنند، دوش بگیرند، حمام کنند و حتی گریه کنند! افرادی که از این حساسیت عجیب رنج می‌برند به هر نوع آبی حتی اشک‌های خود آلرژی دارند. این حساسیت عجیب و غریب زیاد شناخته شده نیست، زیرا افراد کمی در دنیا به آن مبتلا هستند. یکی از آن‌ها یک زن بریتانیایی به نام مایکلا داتون است. او به دلیل حساسیت عجیبش به آب نمی‌تواند به درستی از فرزندش مراقبت کند و او را به حمام ببرد یا وقتی گریه می‌کند او را آرام کند. مایکلا توضیح می‌دهد که یک قطره آب روی پوستش می‌تواند باعث جوش‌های دردناکی شود که دو هفته طول می‌کشد.

منبع:bartarinha